Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Arken är en äkta förening med organisationsnummer 769637-9325. Föreningen bildades med ändamålet att främja medlemmarnas ekonomiska intresse, genom att i föreningens hus upplåta lägenheter till nyttjande utan tidsbegränsning.

Adress till föreningen
Brf Arken
Serafimervägen 11
352 57 Växjö
Tel. 070-533 58 79 (ordförande)

Antal lägenheter
Bostadsrättsföreningen Arken består av 30 lägenheter fördelade på två flerbostadshus. Av dessa är 19 st 3RoK och 11 st 4RoK. I anslutningen till fastigheterna finns också 33 st. utvändiga parkeringsplatser, miljörum, fyra cykelförråd, barnvagnsförråd samt lägenhetsförråd på överstaplan. Även innergården tillhör föreningens fastighet.

Tvätt
Separata tvättenheter i alla lägenheter med tvättmaskin och torktumlare.

Balkonger
Alla lägenheterna har rymlig balkong/uteplats som även är inglasningsbara som tillval.

TV, bredband och telefoni
Mediafiber och ett bostadsnät för TV, tele & internet i varje lägenhet. Föreningen har tecknat avtal med Wexnet och nätavtal för lägenheterna ingår i hyran.

Porttelefon
I entrén finns porttelefon med svarsapparat i varje bostad.

Postfack och tidningshållare
I entréplanen finns postfack till var och en av lägenheterna.

Förråd
Till varje lägenhet finns ett förråd på överstaplan.

Vatten
Kostnaden för vatten debiteras separat.

El
Hushållsel debiteras separat.

Värme
Ingår i hyran.

Miljöhus
Källsortering sker i miljöhuset.

Utemiljö
Vacker utformad innergård.

Parkering
Parkeringsplatser finns i anslutning till fastigheterna. Platserna hyrs ut mot betalning till medlemmar. Varje lägenhet har en tillhörande parkering.

Övernattningslägenheten
Hyrs ut till medlemmar mot betalning. Läs mer här.

Brandskydd
I varje bostad finnas minst en brandvarnare, större bostäder har ytterligare en brandvarnare. Minst en brandvarnarna är nätansluten med batteribackup. I bostaden ansvarar var och en för brandsäkerheten.